Het idee achter het nieuwe logo

Het Diabetes Fonds heeft een nieuw logo. Het is onderdeel van onze nieuwe huisstijl, die meegaat met de veranderende tijd en nieuwe manieren van communiceren. Het logo is bijvoorbeeld veel beter geschikt voor gebruik op internet.

Nieuw Logo Diabetes Fonds - AnimatieIn de kleuren van ons nieuwe logo zit een golfbeweging. Die staat voor de wisselingen in de bloedsuikerspiegel bij diabetes, het evenwicht dat iemand met diabetes daarin moet vinden. Dat was ook de gedachte achter de kolibrie in ons vorige logo. De kolibrie is en blijft onderdeel van onze geschiedenis, en we blijven er altijd trots op.

De golfjes in het logo verbinden ook als het ware de letters. Dat drukt uit hoe onderzoek de verschillende puzzelstukjes van diabetes met elkaar verbindt tot oplossingen. Want onderzoek is de sleutel tot betere behandelingen van diabetes, waarvoor we ons al 35 jaar inzetten.

Hoe meer mensen we aanspreken dankzij de nieuwe stijl, hoe meer mensen onderzoek gaan steunen. Zodat betere behandelingen en genezing van diabetes nog sneller dichterbij komen.