5 dagen gezond ontbijten

Je begint je dag goed wanneer je ’s ochtends kiest voor een gezond en lekker ontbijtje. Gevarieerd, simpel en tegelijkertijd gezond ontbijten is alleen niet altijd even makkelijk. De ene keer heb je haast, de andere keer te weinig inspiratie.

En dus...

Hebben we 5 ontbijtjes voor je gemaakt die niet alleen gezond, maar ook makkelijk en snel te maken zijn. Zo kom je de week wél door!

Nog 3 belangrijke ontbijttips!

  1. Probeer je ontbijtje niet in hoog tempo naar binnen te werken. Neem wat tijd om er van te genieten, anders proef je nauwelijks wat je aan het eten bent.
  2. Heb je altijd haast in de vroege morgen? Zet je wekker tien tot vijftien minuten eerder. Zo heb je wat meer tijd om lekker te ontbijten!
  3. Heb je 's ochtends nooit echt zin in brood? Kies dan voor yoghurt met verse vruchten of crackers.

Spelt­crackers met pindakaas en hummus

Spelt­crackers met pindakaas en hummus
Kh30 g
Kcal336
Vet17,4 g
Recept

Yoghurt met muesli, blauwe bessen en mango

Yoghurt met muesli, blauwe bessen en mango
Kh41 g
Kcal244
Vet2 g
Recept

Volkoren beschuitjes

Volkoren beschuitjes
Kh25 g
Kcal299
Vet15 g
Recept

Volkoren graan­ontbijt met noten en fruit

Volkoren graan­ontbijt met noten en fruit
Kh15,7 g
Kcal258
Vet15 g
Recept

Volkoren­broodje met ei

Volkoren­broodje met ei
Kh27,3 g
Kcal375
Vet15,4 g
Recept

Wijzer over suiker

Heldere adviezen over koolhydraten, suiker, zoetstoffen, vetten, eiwitten en zout.