Tafel met verschillende soorten groente

Je zult het misschien niet verwachten, maar ook groente bevatten suiker. Net als bij fruit is deze suiker van nature aanwezig. Wil je het suikergehalte per groentesoort weten? Download dan de onderstaande groentesuikerlijst

Groente en gezondheid

Je lichaam heeft energie nodig om te kunnen functioneren. Groente geven je energie in de vorm van suiker. Ze zijn goed voor 3% van de hoeveelheid energie die de gemdidelde Nederlander dagelijks binnenkrijgt. 

Het advies is om minimaal 250 gram groente per dag te eten. Groente geeft veel voordelen voor de gezondheid en hangt samen met een lager risico op chronische ziekten. 

Suikerlijst groente

Download hier de groentesuikerlijst

Minder suiker graag!

In veel producten zitten onnodig veel suikers. Ook in producten waarvan je het juist niet verwacht. Wat dacht je van een fles slasaus met meer dan 18 suikerklontjes, of 50 suikerklontjes in een pak muesli. Door dit soort producten krijgen we dagelijks gemiddeld 1,5 tot 2 keer te veel suiker binnen. En dat is niet gezond!

Suiker Terugroepactie

Wij gaan voor minder toegevoegde suikers in onze voeding, en daarom zijn we de Suiker Terugroepactie gestart. En het mooie is: jij kunt meedoen! Selecteer een product met onnodig veel suikers op onze website en deel ‘m op Facebook. Zo kunnen we de industrie oproepen om minder suiker in ons eten en drinken te stoppen!

Suiker Terugroepactie

Wij gaan voor minder toegevoegde suikers in onze voeding, en daarom zijn we de Suiker Terugroepactie gestart. En het mooie is: jij kunt meedoen! Selecteer een product met onnodig veel suikers op onze website en deel ‘m op Facebook. Zo kunnen we de industrie oproepen om minder suiker in ons eten en drinken te stoppen!

Foto: Elaine Casap / Unsplash.com