Albert Heijn is de eerste retailpartner van het Diabetes Fonds in Het Nieuwe Zoet, een inspirerende beweging van partijen die samen willen zorgen voor minder suiker en gezonde voeding.

Met Het Nieuwe Zoet wil het Diabetes Fonds de gezonde keuze makkelijk maken voor de consument. We gaan voor een betere keuze die mogelijk is met een groter aanbod van suikervrij en suikerarm, door verbeterde productsamenstelling en met gezonde schappen.

Gezamenlijke ambities

Albert Heijn onderschrijft de ambities van het Diabetes Fonds als het gaat om suikerreductie en het gezonder maken van de omgeving. Albert Heijn maakt op meerdere gebieden mooie stappen om de consument te helpen de gezonde keuze te maken. Onder andere door minder suiker toe te voegen aan verschillende huismerkproducten, maar ook door schappen anders in te delen en het geven van productinformatie.

Het zijn maatregelen die goed aansluiten bij de missie van het Diabetes Fonds. We willen in sneltreinvaart naar een toekomst met minimaal dertig procent minder suiker. “Nederlanders krijgen te veel suiker binnen. Dat moet veranderen om de explosieve groei van het aantal mensen met overgewicht en diabetes type 2 te stoppen”, aldus Hanneke Dessing, directeur van het Diabetes Fonds.

Ze vervolgt: “Supermarkten en de industrie spelen hierin een belangrijke rol. Niet alleen door minder suiker in hun producten te doen, ook door inzicht te geven in de suikerconsumptie en alternatieven te bieden. Daarom zijn we blij dat Albert Heijn samen met ons optrekt en als eerste partner aansluit bij de nieuwe en inspirerende beweging van het Diabetes Fonds: Het Nieuwe Zoet. We hopen dat nog vele partijen bij ons aansluiten.”

Ook partner worden van Het Nieuwe Zoet?

Spreken onze beweging en de samenwerking met Albert Heijn je aan en ben je geïnteresseerd in een partnership? Neem contact op met Suzanna Bekkema via s.bekkema@diabetesfonds.nl of bel (033) 462 20 55.