Koolhydraatarm eten met TastyBasics

TastyBasics maakt koolhydraatarm eten makkelijker met heerlijke broden, crackers, muesli. Deze bevatten tot wel 80% minder koolhydraten. Dit kan een positief effect hebben op je bloedsuikerwaarden of helpen als je wat kilo's kwijt wilt.

En daarom...

Hebben we samen met TastyBasics heerlijke koolhydraatarme en gezonde recepten voor je gemaakt. Om goed te functioneren, moet je je lichaam voeden met de juiste verhouding brandstoffen(koolhydraten) en bouwstoffen, zoals eiwitten, mineralen, vezels en vitaminen.

We geven je hier handige tips voor een bewuste en gezonde leefstijl.

  1. Eet bewust en check het etiket. Het ingrediënt vooraan is het meest vertegenwoordigd. Is dit bijvoorbeeld ´tarwe´ of ´suiker´? Dan bevat het veel koolhydraten.
  2. Zorg dat je de juiste basisproducten in huis hebt, zoals verschillende kruiden, zuivel, zaden, noten en peulvruchten.
  3. Maak een eetplanning, zodat je precies weet welke boodschappen je in huis moet halen.
  4. Vries maaltijden in voor de dagen waarop je weinig tijd en zin hebt om te koken.
  5. Eet zoveel mogelijk groente en fruit, deze verzadigen goed. Gebruik groenten bijvoorbeeld ook als snack, zoals wortels en/of komkommer.
  6. Eet meer peulvruchten en noten. Bruine bonen, kidneybonen, linzen, kikkererwten, witte bonen en zwarte bonen zijn rijk aan vezels.
  7. Zorg voor voldoende ontspanning. Het stress cortisol zorgt dat je meer zin krijgt in zoetigheid. Heb je echt trek in een tussendoortje, neem dan bijvoorbeeld wat kwark of een handje ongezouten noten
  8. Beweeg. Zit je ´s avonds op de bank en heb je trek in iets lekkers? Maak dan bijvoorbeeld een wandeling om de aandacht even ergens anders op te richten.
  9. Zorg voor voldoende slaap. Ook dit helpt voorkomen dat je naar ongezonde voeding grijpt.

Nog een aantal leuke weetjes over koolhydraten:

  • Suikers, zetmeel en vezels zijn vormen van koolhydraten. 
  • Koolhydraten worden in je darmen afgebroken tot glucose. Dat komt in je bloed als bloedsuiker en dient als noodzakelijke brandstof voor je lichaam.
  • Vraag altijd begeleiding van een diëtist als je een koolhydraatbeperkt dieet wilt volgen.

Nog een aantal leuke weetjes over TastyBasics:

De producten van TastyBasics...

  • ..bevatten tot wel 80% minder koolhydraten.
  • ..zijn rijk aan vezels en eiwitten.
  • ..zijn op basis van onbewerkte ingrediënten.
  • ..bevatten géén toegevoegde suikers.
  • ..bevatten veel goede voedingsstoffen zoals eiwitten, mineralen, vezels en vitaminen.

Koolhydraatarme recepten

Brood­sushi

Brood­sushi
Kh6,1 g
Kcal352
Vet24,4 g
Recept

Cracker met aardbeien

Cracker met aardbeien
Kh13,6 g
Kcal354
Vet22,2 g
Recept

Pasta met padden­stoelen

Pasta met padden­stoelen
Kh17,9 g
Kcal588
Vet40,6 g
Recept

Groene maaltijd­salade

Groene maaltijd­salade
Kh20,1 g
Kcal545
Vet38 g
Recept

Tosti met asperges

Tosti met asperges
Kh10,6 g
Kcal330
Vet17,8 g
Recept

Tosti geitenkaas

Tosti geitenkaas
Kh13,3 g
Kcal459
Vet26,5 g
Recept

Club­sandwich

Club­sandwich
Kh15,9 g
Kcal482
Vet24,7 g
Recept

À la caponata

À la caponata
Kh11,6 g
Kcal390
Vet15,6 g
Recept

Brood met champig­nons

Brood met champig­nons
Kh6,3 g
Kcal337
Vet23,6 g
Recept

Crackers met kom­kommer

Crackers met kom­kommer
Kh12,5 g
Kcal384
Vet25,4 g
Recept

Crackers met zalm

Crackers met zalm
Kh10,9 g
Kcal436
Vet38,2 g
Recept

Kool­hydraat­arme muesli met yoghurt

Kool­hydraat­arme muesli met yoghurt
Kh18,6 g
Kcal356
Vet22,4 g
Recept